Thursday, March 15, 2012

ဇာတ္ညႊန္းမဲ့ ဗီလိန္


          သူ႔နာမည္က ဆန္းရႈိင္း။ နာမည္အရင္းကေတာ့ ဒီေဒသမွာ တူေနတာေတြမ်ားလို႔ မသံုးေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဆန္းရႈိင္းဆိုတဲ့ နာမည္ေျပာလိုက္ ငိုေနတဲ့ကေလး အငိုတိတ္ရံုမကဘူး တက္ပါတက္သြားလိမ့္မယ္။ ေခြးဆိုရင္ေတာ့ ေျပာမေနပါနဲ႔ေတာ့ ေဟာင္လြန္းတဲ့ေခြး သူ႔ေရွ႕သာခ်ေပးၾကည့္ အၿမီးကုတ္ျပီးေတာ့ ငုတ္တုတ္ပါေမ့သြားတာ။ ဒါကဆန္းရႈိင္းရဲ႕ ပင္ကိုအစြမ္း။
          ဒါကိုရုပ္ဆိုးလို႔လားလို႔ေမးတယ္။ မဟုတ္ဘူး ရုပ္ဆိုးတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။ ရုပ္ဆိုးတဲ့အဆင့္ေလာက္ဆို မေျပာဘူး၊ အၾကည့္မ်ားရင္ နည္းနည္းယဥ္လာဦးမယ္။ အခုဟာက ေစ့ေစ့ေတာင္ မၾကည့္၀ံ့တဲ့ “မထိတ္သာ မလန္႔သာ” ရုပ္မ်ိဳး။ ေဒါသထြက္လာရင္ ေသြးစုပ္ဖုတ္ေကာင္ဇာတ္ကားကို မိတ္ကပ္မကူ၊ မီးမထိုးဘဲ အလြတ္ရိုက္လို႔ရတယ္။ အသားအရည္ကလည္း ေသထားတဲ့မသာေပၚ ေပါင္ဒါေမွာက္က်သလိုဆိုေတာ့ ခပ္ဆင္ဆင္ေျပာရရင္ ဆိုမာလီလူဆိုးဂိုဏ္းက ျပန္ေပးသမားေတြလို မထင္ရင္မထင္သလို တကယ္လုပ္မယ့္ရုပ္မ်ိဳးႀကီး။ လံုး၀ရုပ္မဆိုးဘူးေနာ္။ ေၾကာက္စရာေကာင္းေလာက္ရံုေလးလွေနတာ။ ထားေတာ့ သူ႔အလွကိုဒီေလာက္ပဲေျပာေတာ့မယ္။ ေရးရင္းနဲ႔ ပ်ိဳ႕ပ်ိဳ႕တက္လာလို႔။
          စကားစပ္လို႔ ရုပ္နဲ႔အက်င့္ ဆက္စပ္မႈအေၾကာင္း နည္းနည္းေျပာျပမယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ ကၽြန္ေတာ့္လို အရမ္းေခ်ာတဲ့ ေကာင္ေလးေတြ ရွိတယ္။ အဲလိုေကာင္မ်ိဳးက မေကာင္းတဲ့ အျပဳအမူအက်င့္အၾကံေလးမ်ားရွိၾကည့္ လူေတြေျပာတာက “ဟယ္ ေကာင္ေလးႏွယ္ ရုပ္နဲ႔ အက်င့္နဲ႔မလိုက္ဘူး”တဲ့။ ဆန္းရိႈင္းကဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ သူ႔က်ေတာ့ ရုပ္နဲ႔အက်င့္က လိုက္ျပီးသား ။ အခ်ိဳးညီတယ္ေျပာရမယ္။ ရုပ္က ဆိုမာလီဓားျပရုပ္ဆို အက်င့္ကလည္း ပါလက္စတိုင္း အေသခံဗံုးခြဲသမားအက်င့္မ်ိဳး။ ဇြတ္တရြတ္ႀကီး။
          ဒါေပမယ့္ ဆန္းရိႈင္းကေတာ့ ဒါေတြကို ဂရုစိုက္တာမဟုတ္ဘူး။ ေအးေဆးပဲ။ သူလုပ္ခ်င္တာလုပ္ေနရရင္လည္း ေက်နပ္ေနတယ္။ သူလုပ္ခ်င္တာကလည္း တျခားမဟုတ္ဘူး။ ရုပ္ရွင္ရံုေအာက္က ကြမ္းယာေရာင္းတဲ့ ကုလားမေလးကိုအပိုင္ၾကံေရးကိစၥ။ ဒီေကာင္မေလးကိုဘယ္ေလာက္ေတာင္ၾကိဳက္သလဲဆို ေကာင္မေလးကြမ္းယာဆိုင္ေရွ႕ကေန တစ္ေနကုန္တစ္ေနခန္း ေငါက္ေတာက္ အဲ့ ငုတ္တုတ္ထိုင္ၾကည့္ေနတာ။ အံႀကီးႀကိတ္လို႔….
          ဆန္းရႈိင္းတို႔က အဲသလိုထိုင္ျပီးသာၾကည့္ေနတာ။ ပါးစပ္ကဘာမွမေျပာရဲဘူး။ ဒါမ်ိဳးက် အရမ္းရွက္တာေလ။ သႀကၤန္မွာ မူးျပီး ပုဆိုးမပါဘဲ အိမ္ျပန္တာက်ေတာ့ မရွက္ဘူးရယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေျခေထာက္ေတြေအးျပီးဗိုက္ႀကီးသာေယာင္လာတယ္ ေကာင္မေလးနဲ႔ ဆက္ဆံေရးကဒံုရင္း။ “အကို ဘာနဲ႔စားမလဲ” “ႏိုင္တီတူးနဲ႔” ဒါပဲ။ ဒီေလာက္ေျပာလိုက္ရတာေတာင္ သူေတာ္ေတာ္အရဲစြန္႔ေနရတာ။
          ဒါကို သူဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ အႀကံအိုက္ေနတုန္း (ျဗဳန္းဆို) ငယ္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကို သြားသတိရတယ္။ သူသတိရတာ တျခားလူဟုတ္ရိုးလား။ ေအာင္ေက်ာ္ဆက္ဆိုတဲ့အေကာင္။ အဲဒီမွာ စေတြ႔တာပဲ ဆိုမာလီျပန္ေပးသမားနဲ႔တာလီဘန္စစ္ေသြးၾကြ။
          ေအာင္ေက်ာ္ဆက္အေၾကာင္းေျပာရရင္ ဒီေကာင္က ႏွာကိစၥေတာ္ေတာ္သန္တယ္။ ကိုယ္တိုင္သန္ရံုတင္မကဘူး။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ သူ႔စြမ္းေဆာင္ခ်က္နဲ႔ အိမ္ေထာင္က်သြားတဲ့ အတြဲေတြေတာင္ရွိတယ္။ ကိုယ္တိုင္ဂိုးရႈးသလို၊ သူမ်ားကိုလည္း ရွဴးႏိုင္ေအာင္ပံ့ပိုးႏိုင္တဲ့ ၀ါရင့္ကစားသမား။ အလုပ္အကုိင္ကလည္း ၾကည့္ဦး။ ၀က္သိုးတစ္ေကာင္ ေမြးျပီး နယ္လွည့္သားတင္ေပးေနတဲ့အေကာင္။
          ဒီလိုအရည္အခ်င္းေတြေၾကာင့္ ဆန္းရႈိင္းက ေအာင္ေက်ာ္ဆက္ဆီေျပးကပ္တယ္။ ျပီးမွ တိုးတိုးနဲ႔ သူ႔ကိစၥကိုအထုပ္ျဖည္တယ္။ (ပက်စ္ ပက်စ္ ကြိ ကြိ ကြ ကြ = စကားသံမ်ား)
“ေဟ့ေကာင္ ငါ့ကိုကူညီပါဦးကြာ”
          ဒီစကားက ဆန္းရႈိင္းစတာ။ ဒီလိုေျပာလိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ေအာင္ေက်ာ္ဆက္က ရုပ္ေသနဲ႔ျပန္ေမးတယ္။
          “ဘာတုန္း၊ ဘာကူညီရမွာတုန္း”
          ဆန္းရိႈင္းကလည္း သူ႔ျဖစ္ေၾကာင္းကို ႏႈတ္ခမ္းတစ္လန္၊ ပန္းတစ္လန္နဲ႔ေျပာျပတယ္။ သက္ျပင္းခ်လိုက္၊ ေခါင္းတညိတ္ညိတ္လုပ္လိုက္၊ ရင္သပ္ရႈေမာသြားလိုက္နဲ႔ နားေထာင္ေနတဲ့ ေအာင္ေက်ာ္ဆက္၊ ဆန္းရိႈင္းစကားလည္းဆံုးေရာ..
          “ေအး၊ ကူညီမယ္” ဆိုျပီး ျဖစ္ကုန္တယ္။ ေအာင္ေက်ာ္ဆက္က ရုပ္ကသာေသတာ.. ဒါမ်ိဳးရြပိုးထိုးရမယ္ဆို ေရွ႕ဆံုးကမို႔လား။ ခ်က္ခ်င္းပဲ ဆန္းရႈိင္းကိုအေရာက္ပို႔ဖို႔အတြက္ အၾကံပက္စက္လိုက္တယ္။
          သူအႀကံပက္စက္လိုက္တာက နည္းနည္းေတာ့ ရုပ္ရွင္ဆန္တယ္။ မင္းသား၊ မင္းသမီးဇာတ္ပို႔ ဇာတ္ရံအစံုအလင္ကို ဇာတ္ၫႊန္းခြဲလိုက္တယ္။ သူ႔အၾကံက ဆန္းရႈိင္းသည္ ဇာတ္လိုက္၊ ေဆြၾကီးမ်ိဳးၾကီး ကြမ္းယာသည္ကုလားမေလးက မင္းသမီး၊ သူကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ဗီလိန္။ အဲ့သလိုအေရာက္ပို႔တာ။ ဒါေပမယ့္သိတယ္မလား ကာရိုက္တာဆိုးကို သရုပ္ေဆာင္ရမွာဆိုေတာ့ ေအာင္ေက်ာ္ဆက္က ဆန္းရႈိင္းကိုေျပာလိုက္တယ္။
          “ကဲ… ငါ့ေကာင္ ဇာတ္လမ္းကေတာ့ ဒါပဲ.. ၾကိဳက္ရင္ စရံတစ္ခါတည္းေပးခဲ့။ ငါကလူၾကမ္းႏွစ္ေယာက္ေလာက္ရွာရဦးမွာ” ဆိုျပီး လိုရင္းကိုတည္လိုက္တယ္။ ဒါကို ဆန္းရႈိင္းက ဆရာကန္ေတာ့ပြဲေၾကးသာ လည္ပင္းၫွစ္ေတာင္းရတာ ဒါမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ “ရဘာတယ္တြာ… အကုန္ရံုး ပံုေအာက်စ္မယ္”တဲ့။ ၾကည့္… စကားေတာင္မပီေတာ့ဘူး။ မႊန္ေနျပီကိုးး။
*              *              *
          အစီအစဥ္အတိအက်ကိုေျပာရရင္ေတာ့ ရွင္းတယ္။ ျမန္မာကားမ်ားမ်ားၾကည့္ထားတဲ့ လူေတြဆိုရင္ ေျပာစရာေတာင္လိုမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေကာင္မေလးသြားတဲ့ ေနရာေတြကိုလိုက္ေခ်ာင္းရင္း ရိသဲ့သဲ့လုပ္ၾကမယ္။ လုပ္ရမွာက ေအာင္ေက်ာ္ဆက္။ ဒါကို ဟီးရိုးလုပ္ရင္း အၾကည္ဇယားခင္းမွာက ဆန္းရႈိင္း။ ဇာတ္ၫႊန္းကေတာ့ ဒီေလာက္ပဲ။ ေနာက္ပိုင္းေကာင္မေလးနဲ႔ ၾကည္ျပီး ပန္းျခံထဲပတ္ေျပးတာတို႔၊ တူတူပုန္းတမ္းကစားတာတို႔၊ ကပ္ေစးကုတ္ျပီးေတာ့ အေအးတစ္ခြက္တည္း ပိုက္ႏွစ္ေခ်ာင္းထည့္စုပ္တာတို႔ေတာ့ မပါဘူးေပါ့။
          ဇာတ္ၫႊန္းျပီးျပီိဆိုေတာ့ ကိုယ့္အပိုင္းကိုယ္ပိုင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ၾကတယ္။ ေအာင္ေက်ာ္ဆက္ဆို သကၠလပ္ဦးထုပ္ၾကီးတဖားဖားလုပ္ေနလို႔.. ဆန္းရႈိင္းခမ်ာေျပာေတာင္ယူရတယ္။
          “ဒါၾကီးကလိုလို႔လားကြာ” တဲ့။ ဒါကို ေအာင္ေက်ာ္ဆက္က မ်က္ႏွာေသနဲ႔.
          “မင္းကြာ ဇာတ္လမ္းေတြဒီေလာက္ၾကည့္ျပီး ဒါေတာင္မေပါက္ဘူး။ လူၾကမ္းေခါင္းေဆာင္ဆိုတာ ဦးထုပ္နဲ႔ ကုတ္အက်ၤ ီမပါလို႔မျဖစ္ဘူးကြ ဒါေတာင္ငါကရုပ္ဖ်က္ခ်င္ေသးတာ” ဆိုေတာ့ ဆန္းရႈိင္းက..
          “မင္းရုပ္ၾကီးက နဂိုတည္းက ပ်က္ျပီးသားဆိုေတာ့ အထူးတလည္ဖ်က္စရာလိုလို႔လားကြာ” တဲ့။
          အင္း ဘာပဲေျပာေျပာ ဒီလုိအူယားဖားယားနဲ႔ အစီအစဥ္ကို အတည္ျပဳလိုက္ၾကတယ္။ ေသာၾကာေန႔ညေန အစီအစဥ္စမယ္ေပါ့။ ေသာၾကာေန႔ညေနဆိုရင္ ကုလားမေလးက ဗလီတက္ေလ့ရွိတယ္ေလ။ ျဖတ္လမ္းတစ္ခုကေန မျဖစ္မေနျဖတ္ရမယ္။ ေကာင္မေလးျပန္လာတဲ့ အခ်ိန္ဆို ေမွာင္ရီကလည္းပ်ိဳးေနေလာက္ျပီ။ လမ္းကလည္း လူျပတ္တယ္။ ကဲ… ဘာလိုေသးလဲ။ ဒါနဲ႔ပဲ အရႈပ္ေတာ္ပံု စခဲ့ေရာ။
*              *              *
          ေအာင္ေက်ာ္ဆက္ ေစာင့္ေနတယ္။ သူ႔ေဘးမွာလည္း ေန႔စားနဲ႔ငွားလာတဲ့ ေတေလဂ်ပိုးေလး ႏွစ္ေယာက္ပါလာတယ္။ လူၾကမ္းေလးေတြေပါ့။ လူၾကမ္းသာဆိုတယ္။ သိပ္ေတာ့မာမာခ်ာခ်ာမရွိလွပါဘူး။ တစ္ေယာက္က ေႏြရိပ္တဲ့။ အရက္နာက်လို႔ထင္တယ္ သံပုရာသီးေလးထုတ္ထုတ္ရႈေနရတယ္။ က်န္တဲ့တစ္ေယာက္က ခင္ဗ်ားတို႔ သိျပီးသားျဖစ္တဲ့ ေမာင္ဖုန္း။ သူကေတာ့ ပန္းနာရင္က်ပ္သမား။ ရင္ဘတ္ကေလးဖိျပီး ေခ်ာင္းဆိုးေနတာ တဟြတ္ဟြတ္နဲ႔။
          ေအာင္ေက်ာ္ဆက္ကလည္း သူ႔တပည့္လူၾကမ္းေလးေတြကို အမွားအယြင္းမရွိေအာင္ အထပ္ထပ္မွာေနတယ္။ ဒါကို ေႏြရိပ္ဆိုတဲ့ လူၾကမ္းငတိက..
          “ဆရာ.. ကၽြန္ေတာ္တို႔နည္းနည္း သြားတင္လိုက္ရင္ေကာင္းမယ္။ ဒါမွ ဇာတ္လမ္းကပိုၾကြလာမယ္ထင္တယ္” ဆိုျပီးေျပာတယ္။ ဒါကို အရက္ဖိုးကုန္မခံခ်င္တဲ့ ေအာင္ေက်ာ္ဆက္မ်က္လံုးျပဴးျပဴးနဲ႔…
          “ဟင့္အင္း ဟင့္အင္း လုပ္နဲ႔၊ ဇာတ္ၫႊန္းထဲမွာ မပါဘူး”တဲ့။ ဇာတ္ၫႊန္းနဲ႔ကိုင္ေပါက္လိုက္ေတာ့ အရက္သမားေႏြရိပ္ကေလး ျငိမ္သြားတယ္။ ဒါကိုက်န္တဲ့ ေမာင္ဂ်က္ဖုန္းကေတာ့“ဗိုက္ဆာတယ္”ဆိုျပီးထလုပ္ျပန္ေရာ။ ေကၽြးရမွာစိုးလို႔လားမသိဘူး။ မ်က္ႏွာမႈန္ကုပ္ကုပ္နဲ႔ ေအာင္ေက်ာ္ဆက္ တစ္ဖက္လွည့္ျပီး မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနတယ္။
          မၾကာပါဘူး။ ဟိုးအေ၀းမွာ ဆာရီေလးျခံဳျပီး လႈပ္လီလႈပ္ပဲ့ေလွ်ာက္လာတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေကာက္ေၾကာင္းကို သူတို႔ေတြ႕လိုက္ရေတာ့တယ္။ ဒါနဲ႔ ထိတ္ထိတ္ပ်ာပ်ာျဖစ္သြားျပီး သူ႔ေကာင္ေလးေတြကို ေျပာလိုက္တာက
          “ေဟ့ေကာင္ေတြ ေနရာယူ” တဲ့။ ဟိုအရက္သမားနဲ႔ ဂီလာနကလည္း နီးစပ္ရာျခံဳၾကားထဲ လွစ္ခနဲေျပး၀င္သြားတယ္။ ေအာင္ေက်ာ္ဆက္လည္း ေဘးနားက မက်ည္းပင္ကိုေျပးကပ္တယ္။ ပစ္မွတ္ကလည္း တျဖည္းျဖည္းသူ႔တို႔နားေလွ်ာက္လာတယ္။ ၾကည့္ပါဦး။ ညသန္းေခါင္မွာ ကၽြဲစီးျပီး ထီးနက္ေဆာင္းလာတဲ့ ကပၸလီပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ သူတို႔ မနည္းရွာယူရတယ္။ ကုလားမေလးက ေမွာင္ရိပ္ထဲေရာက္ရင္ ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားလို႔။
          ေအာင္ေက်ာ္ဆက္ မနည္းလိုက္ၾကည့္ျပီးေတာ့ လူၾကမ္းမုဒ္အျပည့္သြင္းလိုက္တယ္။ စိုင္းေအာင္တင့္ ဟိုဒင္းလုပ္ခါနီး အျပံဳးမ်ိဳး ခပ္ဖြဖြျပံဳးရင္း ကုလားမေလးကို ထပ္ျပီး မနည္းေခ်ာင္းလိုက္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ စိတ္ထဲက ၀မ္း၊ တူး၊ သရီး ေခၚရင္း အသင့္ျပင္လိုက္ျပီးတာနဲ႔…
          “၀ုန္း” ဆို အပင္ေနာက္က ဘြားခနဲ႔ ခုန္ထြက္လိုက္ေတာ့ ကုလားမေလးခမ်ာလန္႔လြန္းလို႕…
          “ဟင္.. ရွင္တို႔ ဒါဘာလုပ္တာလဲ … လႊတ္ေနာ္ ကၽြန္မကိုအခုလႊတ္”
လို႔ေျပာမယ္မ်ားမွတ္ေနလား။ ႏိုးပဲ။ ဘာမွ မထူးဆန္းသလိုအမူအရာနဲ႔ ေအာင္ေက်ာ္ဆက္ကိုျပန္ၾကည့္ရင္း ေမးတာက…
          “ဘာျဖစ္ခ်င္လို႔လဲ”
          “ဟင္… ဟိုဒင္းေလ… ဟိုဟာေပါ့”
          ေအာင္ေက်ာ္ဆက္ေရာ၊ ျခံဳၾကားထဲကထြက္လာတဲ့ ေန႔စားလူၾကမ္းေတြေရာ အံ့ၾသသြားတယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ။ ဒါမ်ိဳးက တစ္ခါမွ မၾကံဳဖူးဘူးေလ.. အမွန္ဆို..
          “လာၾကပါဦးရွင္”တို႔ “ကၽြန္မကိုလႊတ္” တို႔ေအာ္ရမွာ။ ဒါမွ ဆန္းရႈိင္းက ဟီးရိုး၀င္လုပ္လို႔ရမွာေလ။ အခုေတာ့ ဟိုကုလားမက ရုပ္တည္ၾကီးနဲ႔ စိုက္ၾကည့္ေနတာမ်ား။ လူၾကမ္းသံုးေယာက္ေတာင္ အခ်င္းခ်င္းလက္ကိုင္ထားျပီးေတာ့ ဘယ္လိုစရမလဲ အခက္ေတြ႔ေနတယ္။ ေၾကာင္ေနတဲ့အကြက္ကို ေအာင္ေက်ာ္ဆက္က ပြဲ၀င္ထိန္းလိုက္တယ္။
          “ ငါ့နာမည္ ေအာင္ေက်ာ္ဆက္”
          “ ေအး အဲဒါဘာျဖစ္လဲ”
          ကုလားမေလးက ျပန္ေမးတယ္။ ေအာင္ေက်ာ္ဆက္ကလည္း အေမွာင္ထဲမွာ ကုလားမေလးကို မနည္းျပန္ရွာျပီး
          “ငါ့နာမည္ ေအာင္ေက်ာ္ဆက္ေနာ္ ဟင္း ဟင္း”
          ေအာင္ေက်ာ္ဆက္စကား ဒီမွာတင္ တစ္ေနတယ္။ ဘာဆက္ေျပာရမွန္းလဲ မသိေတာ့ဘူး။ လူၾကမ္းေတြလည္း ေျခကားယား လက္ကားယားနဲ႔ ဘာလုပ္ရမွန္းလဲ မသိဘူး။ ဗိုက္ဆာတဲ့လူကလည္းဆာ၊ ပန္းနာသမားကလည္း ေခ်ာင္းတဟြတ္ဟြတ္နဲ႔။ သူတို႔ဆရာ ေအာင္ေက်ာ္ဆက္ကိုၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း ေခါင္းကုတ္ ဖင္ကုတ္။
*              *              *
          ဒီလိုတို႔လို႔တန္းလန္းအေနအထားကို အလိုက္ကန္းဆိုး မသိ၀င္ခ်လာသူက ဆိုမာလီဆန္းရႈိင္း။
          “က်ား ဟား ဟား” ဆုိျပီး၀င္ခ်လာတာမ်ား ကားကားၾကီး။ ပါးစပ္ကလည္း အလြတ္က်က္လာတဲ့ စကားလံုးၾကီးခ်ေအာ္လို႔။
          “ေကာင္မေလးကို လႊတ္လိုက္” တဲ့။ အမွန္က ေကာင္မေလးကို ဘယ္သူမွ ခ်ဳပ္မထားဘူး. ေကာင္မေလးကသူ႔ဟာသူ အလြတ္ၾကီးရပ္ေနတာ။ ဆိုးေတာ့ မဆိုးဘူး။ ဆန္းရႈိင္း၀င္လာမွ ေအာင္ေက်ာ္ဆက္ေျပာစရာ စကားရသြားတယ္ထင္ပါရဲ႕။ လူမုိက္ၾကည့္တစ္ခ်က္ၾကည့္ျပီး ဇာတ္တိုက္ထားတဲ့ အတိုင္း….
          “ေဟ့ေကာင္ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္သြား၊ မဆိုင္ရင္ ၀င္မရႈပ္နဲ႔၊ နားကားသြားမယ္” ဆိုျပီး သူ႔ရဲ႕နားရြက္နားမွာ လက္ငါးေခ်ာင္းကို ကားျပတယ္။ ရုပ္ကေတာ့ အထန္။ ဆန္းရႈိင္းကလည္း မေခဘူး။ စာသားေတြက ညကမွက်က္ထားတာ။ အကုန္အလြတ္ရတယ္။
          “ဒီမယ္ ကိုယ့္လူ။ အားႏြဲ႕တဲ့ မိန္းမသားတစ္ေယာက္ကို ဗလအားကိုးျပီး အႏိုင္က်င့္ရေအာင္ ဒါမင္းမဲ႔တိုင္းျပည္မဟုတ္ဘူးကြ” လို႔ဆိုလိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ..
          “ကဲကြာ ဒါဆိုလည္း ခ်ၾကရေအာင္ကြာ လာအခ်ိန္မရွိေတာ့ဘူး။ ဗိုက္ကဆာေနျပီ” လို႔ ေန႔စားလူၾကမ္း ေမာင္ဖုန္းက ထေျပာတယ္။ သူ႔ၾကည့္ရတာ ကိစၥျမန္ျမန္ျပတ္ခ်င္ေနတဲ့ပံု။ သူေျပာေတာ့ အရက္နာက်ေနတဲ့ ကိုေႏြရိပ္ကလည္း…
          “ဟုတ္တယ္၊ ဟုတ္တယ္ လုပ္စရာရွိတာ ျမန္ျမန္လုပ္၊ စိတ္ကရွည္ေတာ့ဘူး၊ လက္ကလည္း တုန္ေနျပီ”
          ဒီလို အားလံုးတစ္ေယာက္တစ္ေပါက္နဲ႔ က်က္ထားတဲ့စာေတြျပန္ရြတ္ေနတုန္း သူတို႔ၾကားထဲက ထထြက္သြားတာက ေဆြၾကီးမ်ိဳးၾကီး ကြမ္းယာသည္ကုလားမေလး။ အားလံုးေမ်ာကုန္တယ္။ ဟုတ္တယ္။ ဇာတ္လမ္းက ဆင္ထားသလိုျဖစ္မလာေတာ့ ေပါေတာေတာၾကီးျဖစ္ကုန္တာေပါ့။ (အယ္.. အကုန္လံုး ေစာၾကီးတည္းက ေပါေနတာကိုး)
          ေအာင္ေက်ာ္ဆက္လည္း မထူးဇာတ္ခင္းမယ္အၾကံနဲ႔ထင္ပါရဲ႔။ ကုလားမေလးကို ေျပးဖက္တယ္။ သူ႕အၾကံက ဒီလိုေျပးဖက္ေပးမွ ေကာင္မေလးကေအာ္မွာ ေကာင္မေလးေအာ္မွပဲ ဆန္းရိႈင္းက ၀င္ျပီး ဟီးရိုးလုပ္လို႔ရမယ္ေလ။ ဒါေပမယ့္ ထင္သလိုျဖစ္မလာဘူး။ ဆန္းရႈိင္း၀င္စရာကို မလိုလိုက္တာ။ အေၾကာင္းက ကုလားမေလးက ဘာလုပ္လိုက္လဲမသိဘူး။ ေအာင္ေက်ာ္ဆက္ခမ်ာ ဒူးေလးႏွစ္ဖက္ခြင္ျပီး ေပါင္ၾကားထဲ လက္ကေလးယွက္လို႔ လဲက်သြားတယ္။ ပါးစပ္ကလည္း “ေအာင္မေလး” ေတာင္မေအာ္ႏိုင္ဘူး။ “ဥေက်း”တဲ့။ ဘာကိုရည္ရြယ္မွန္းေတာ့ မသိဘူး။ ေသြးရူးေသြးတန္းနဲ႔ထေအာ္တာ။ (မွတ္ခ်က္။    ။ကုလားမေလးမွ ေအာင္ေက်ာ္ဆက္ကိုေပးလိုက္ေသာ သင္ခန္းစာမွာ ကူရ္ဗာနီ လည္းျဖစ္ႏိုင္သည္)
          ကုလားမေလးကေတာ့ ေအးေဆးပဲ။ လက္၀ါးကေလးႏွစ္ဖက္ကို ဖ်ပ္ဖ်ပ္ဆိုပြတ္ျပီး ဆြဲျခင္းမလို႔ ျပန္သြားတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ငုတ္တုတ္ေမ႔သြားတာက ဆန္းရႈိင္း။ ဇာတ္လမ္းက ေပါက္ကရေတြထျဖစ္ကုန္ေတာ့ သူဟီးႏိုး အဲ့ ဟီးရိုးလုပ္ျပစရာ အခန္းမရွိေတာ့ဘူး။ လူၾကမ္းေလးႏွစ္ေယာက္ကလည္း ထိုင္ရမလို ထြက္ေျပးရမလိုျဖစ္ေနျပီ။ ဒီလိုျဖစ္လာရင္ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္ဆိုတာ ဇာတ္ၫႊန္းခြဲေပးမထားေတာ့ ဘာဆက္လုပ္ရမလဲမသိေတာ့ဘူး။ ေအာင္ေက်ာ္ဆက္ကေတာ့ ေကြးေကြးေလး “ဥေက်း”ေနတုန္း။
          “ေတာက္ မင္းတို႔ေကာင္ေတြ တစ္ေယာက္မွအသံုးမက်ဘူး.. ေတာ္ျပီေဟ့ေကာင္.. ဇာတ္ၫႊန္းအတိုင္းမလုပ္ဘူး… ငါ့ဟာငါလိုက္ေျပာမယ္ကြာ” အသံထြက္လာတာက ဆန္းရိႈင္း၊ ေငြေၾကးအကုန္အက်ခံျပီး စိတ္တိုင္းက်ျဖစ္မလာတဲ့ ဇာတ္လမ္းကို အားမလိုအားမရျဖစ္သြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေအာင္ေက်ာ္ဆက္ေခါင္းကို ႏွစ္ခ်က္ဆက္တိုက္ ေခါက္ျပီးေတာ့ ေကာင္မေလးေနာက္ ေျပးလိုက္သြားတယ္။ ဆန္းရႈိင္းတကယ္လိုက္ေျပာေတာ့မယ္။ တစ္ဘ၀စာခ်စ္ခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္းေတြကို ဇာတ္လမ္းမစဥ္ပဲ ရိုးရိုးသားသားရင္ဖြင့္ေတာ့မယ္။
          “ေဟး… ဆရမေလးကြန္း”
          ေခၚသံေၾကာင့္ ကုလားမေလးေျခလွမ္းကို ႏွစ္ဆျမွင့္လိုက္တယ္။ သူ႔စိတ္ထဲမွာ လူၾကမ္းအုပ္စုလိုက္လာျပီထင္တာ။ သူတို႔ထဲက တစ္ေယာက္ကို ကူရ္ဘာနီလုပ္လိုက္လို႔ က်န္တဲ့လူေတြလည္း လုပ္ခ်င္လို႔ အဲ က်န္တဲ့လူေတြက မေက်နပ္လို႔ အျငိဳးနဲ႔လိုက္လာျပီထင္တာ။ ဒါေၾကာင့္အေနာက္ကေျပးလိုက္လာတဲ့ ဆန္းရိႈင္းရဲ႕ေျခသံတစ္ဖုတ္ဖုတ္လည္း ၾကားေရာ...။ ဘာလုပ္တယ္မွတ္လဲ။ ဘာမွမလုပ္ဘူး။
          “အမ္မေရး… ကယ္ၾကပါဦး.. ဟေရး..ကၽြန္မကို လိုက္ေႏွာင့္ယွက္ေနပါတယ္”
          ေအာ္သံက ဘ၀ဂ္ညံသြားေတာ့ ဆန္းရႈိင္းပ်ာသြားတယ္။ “ဟုတ္ဘူးေလ.. အမီနာ.. ကၽြန္ေတာ္ရွင္းျပပါရေစဦး။ အမွန္ကဒီလိုပါ”လို႔ေျပာမယ္လို႔ၾကံျပီး အမီနာ့ေဘးေျပးကပ္လိုက္ေသာအခါ… (ေဆာတီး.. ဆန္းရႈိင္းေကာင္မေလးနာမည္ကို စံုစမ္းေနတာေနာက္ဆံုးပိုင္းမွသိလို႔)
          “ေဟ့ေကာင္ ရပ္လိုက္စမ္း”
          “ေတာက္ မိုက္မိုက္ရိုင္းရိုင္းကြာ”
          “ခ်ကြာ ေဆာ္သာေဆာ္”
          ဒုတိယမိ ေအာ္သံေတြ ဘ၀ဂ္ညံသြားျပန္ျပီ။ ဆန္းရိႈင္းကလွည့္အၾကည့္မွာ ဘြားခနဲေတြ႔လိုက္ရတာကေတာ့ ဧရာမလူအုပ္။ ျပီးေတာ့ လက္သီးညိဳညိဳၾကီးေတြ တဖံုးဖံုး တဂြမ္းဂြမ္း လက္သံေတြညံသြားတယ္။(အားရလိုက္တာကြာ) ဒါက ဆန္းရိႈင္းေနာက္ဆံုးသိရတာ။ သည့္ေနာက္ေတာ့ အမ်ိဳးအမည္မသိတဲ့ ေနရာတစ္ခုသူေရာက္သြားတယ္။
          အမွန္က ဒီလမ္းကလူျပတ္ပါတယ္။ ဆန္းရိႈင္းကိုက ကံဆိုးတာ။ အစည္းအေ၀းျပီးလို႔ ျပန္လာတဲ့ ရပ္ကြက္ဆြမ္းေလာင္းအသင္းနဲ႔မွ တည့္တည့္တိုးတာ။ သိတယ္မဟုတ္လား…. ဆြမ္းေလာင္းအသင္းဆိုတာကလည္း….
          ေဆးရံုမွာ သူတို႔သံုးေယာက္ျပန္ေတြ႔တယ္။ ဘယ္သူေတြလဲဟုတ္လား။ ဘယ္သူျဖစ္မလဲ။ ဆန္းရႈိင္း၊ ေအာင္ေက်ာ္ဆက္နဲ႔ “မခြဲရက္လို႔ တြဲလက္မျဖဳတ္ပါ” ဆိုတဲ့ဇာတ္လမ္းက ကၽြန္ေတာ္ျပည့္စံုတို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဆန္းရိႈင္းက အရင္ကမွ မပြင့္တဲ့မ်က္လံုးကို ခဏအနားေပးထားျပီး ႏွာေခါင္းကမ်က္ရည္ေတြထြက္ေနတယ္။ ေအာင္ေက်ာ္ဆက္ကေတာ့ ေၾကကြဲစြာ “ဥေက်း”ေနတုန္း။ ဒီလိုႏွစ္ေယာက္ကိုၾကည့္ရင္း ရယ္ေနတာက ကၽြန္ေတာ္ဂၽြန္ေကာင္းျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
          ေျပာရရင္ အခုမွ ဇာတ္ရုပ္ေတြပီပီျပင္ျပင္ေပၚသြားတာေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ေအာင္ေက်ာ္ဆက္ရဲ႕ ဇာတ္ၫႊန္းထဲကလိုေတာ့ မဟုတ္ေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဇာတ္လမ္းကို ဇာတ္ၫႊန္းမဲ့ ဗီလိန္လို႔ အမည္တပ္လိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

No comments:

Post a Comment